Είναι όλα τα μήλα εξίσου θρεπτικά;

Θες να συγκρίνεις μήλα με μήλα; Και οι 7.500 διαφορετικές ποικιλίες έχουν κοινά στοιχεία: έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, είναι φτωχά σε θερμίδες και πλούσια σε φυτοθρεπτικά συστατικά, όπως η καρδιοπροστατευτική κερσετίνη και η καμφερόλη. Χάρη σε αυτά τα δυνατά χαρακτηριστικά επιβεβαιώνεται η λαϊκή ρήση ότι τρώγοντας ένα μήλο την ημέρα για ένα μήνα μπορείς να μειώσεις την LDL (κακή) χοληστερόλη σου μέχρι και 40%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όλες οι ποικιλίες μήλων είναι ισοδύναμες σε θρεπτική αξία ούτε ότι δεν υπάρχουν τρόποι να ενισχύσεις τη θετική τους επίδραση στην υγεία σου. Ακολούθησε τις συμβουλές μας, για να ξεζουμίσεις όλα τα οφέλη από μια διατροφική επένδυση σε μήλα.

Πόνταρε στη Φλούδα
Η φλούδα έχει 6-8 φορές μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες από τη σάρκα του μήλου και περιέχει κι άλλα θρεπτικά συστατικά, λέει ο Vasantha Rupasinghe, επίκουρος καθηγητής γεωπονίας στο πανεπιστήμιο Dalhousie στη Νέα Σκωτία. Ρώτα το μανάβη σου ποια ποικιλία έχει πιο χοντρή φλούδα ή αν ψωνίζεις από το σούπερ μάρκετ, προτίμησε τις ποικιλίες με πιο χοντρή φλούδα, όπως τα Red Delicious.

Προτίμησε τα Βιολογικά
Τα μήλα συμβατικής καλλιέργειας είναι μεγαλύτερα από τα βιολογικά, γιατί τα συνθετικά λιπάσματα προκαλούν αυξημένη κατακράτηση νερού, λέει ο Rong Tsao, ερευνητής από το Guelph Food Research Centre στο Οντάριο. Η περίσσεια νερού διαλύει τα θρεπτικά συστατικά της σάρκας του μήλου, οπότε με κάθε δαγκωνιά λαμβάνεις λιγότερα. Επιπλέον, μετά από έλεγχο του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας, το 99% των συμβατικών μήλων βρέθηκε θετικό σε κάποιο φυτοφάρμακο σε σχέση μόνο με το 33% των βιολογικών.

Σταμάτα στο Κόκκινο
Η ρόδινη χροιά στα κόκκινα μήλα οφείλεται στις ανθοκυανίνες. Αυτές είναι πολυφαινόλες με καρδιοπροστατευτική δράση, που περιέχονται επίσης στο κόκκινο κρασί, λέει ο Tsao. Οσο πιο κόκκινο τόσο το καλύτερο, οπότε δοκίμασε την ομάδα των Red Delicious: η έρευνα του Tsao έδειξε ότι αυτές οι ποικιλίες έχουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση πολυφαινολών.

Γίνε Ιδιότροπος
Μην αγοράζεις χτυπημένα μήλα, με σημάδια ή σημεία πιο μαλακά. Τα σημάδια αυτά μπορεί να είναι ενδεικτικά σήψης ή μόλυνσης. Μόλις διαλέξεις τα καλύτερα και τα πας σπίτι, αποθήκευσέ τα στο ψυγείο. Σε γερμανική μελέτη φάνηκε ότι τα μήλα που φυλάσσονταν στο ψυγείο διατηρούσαν μεγαλύτερες συγκεντρώσεις σε πολυφαινόλες σε σχέση με όσα αφέθηκαν σε θερμοκρασίες δωματίου.

Πηγή: www.menshealth.gr

Τελευταία τροποποίηση στις 03 Δεκ 2015
Tο e-mesimvria.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.